Bamble Golfpark med rekordbesøk – får toppscore av gjestespillere!

– Som gjestespillere er det alltid fantastisk hyggelig å komme hit til Bamble Golfpark. Her blir vi alltid tatt imot av blide, trivelige og hjelpsomme folk. Og baneforholdene er jo bare helt førsteklasses, med flotte greener og fairways, sier gjestespillerne Hilde Falch Martinsen og Alf Henriksen. Paret har spilt mer enn 20 runder i Bamble Golfpark denne sommeren, og er samstemte i den rause rosen av både banen og det sosiale miljøet i klubben.

– Hilde og Alf er to av våre hyggeligste og mest trofaste gjestespillere, forteller styreleder i Bamble Golfklubb, Frank Wefald Herregården. – Sånne ambassadører er helt sikkert en sterkt medvirkende årsak til at vi i sommer har hatt et rekordstort antall gjestespillere, sier han.

Rekord – med god margin!
Tilstrømningen av gjestespillere i juli måned har for Bamble Golfklubb vært rekordstor – med god margin. Æren for det, gir styreleder Frank Wefald Herregården og daglig leder Helge Kimerud først og fremst til Greenkeeper Bjørn Frode Kimerud og hans team.

– Vi har nærmere 40% høyere omsetning enn vår nest høyeste juli-omsetning noensinne, forteller Helge. – Det er det vår Greenkeeper Bjørn Frode og hans assistenter Richard Fuglset og Pål Kenneth Kimerud som skal ha hovedæren for. De har gjort en fantastisk jobb med banen i år, og har klart å holde både greener og fairways i topp stand gjennom hele sesongen!

Strøkent: Greenkeeper Bjørn Frode Kimerud (i midten) og hans assistenter Richard Fuglset (tv) og Pål Kenneth Kimerud, har klart å holde både greener og fairways i topp stand gjennom hele sesongen!

Det er ikke bare et rekordstort antall gjestespillere som har bidratt til omsetningsrekord denne sesongen. VTG nybegynnerkursene som klubben har arrangert, har stort sett vært fullbooket hver eneste gang.

Rekordfornøyde: Tilstrømningen av gjestespillere i juli måned har vært rekordstor – med god margin. Det kan styreleder Frank Wefald Herregården (tv) og daglig leder Helge Kimerud fornøyd konstantere.

Gledelig med så mange unge – og damer – på VTG-kurs!
– Vi har hatt veldig høy deltakelse på våre VTG-kurs i år. De fleste kursene har vært så og si fullbooket. Og det er først og fremst på grunn av vår dyktige sportslige leder og trener Peter Specht, sier Frank.

– Peter har i år løftet nybegynnerkursene i Bamble Golfklubb til et høyere nivå, og tilbakemeldingene fra deltakerne har vært utrolig positive. Fullbookede kurs er i seg selv veldig hyggelig, men ekstra gledelig er det at det er så mange unge folk – og ikke minst damer – som tar kurs, sier Frank. – At vi får rekruttert flere yngre folk, betyr at vi får inn mye ungdommelig pågangsmot og entusiasme. Det er bra for både klubben og golfsporten i hele området vårt.

Kurssuksess: De fleste VTG-kursene i Bamble Golfklubb har vært så og si fullbooket i år – ikke minst takket være proff veiledning av sportslig leder og trener Peter Specht og hans team.

Veldig hyggelig sted å være!
– Her i Bamble Golfpark er det alltid en veldig sosial, jovial og «nedpå» stemning. Det er rett og slett bare et veldig hyggelig sted å være, skryter Hilde Falch Martinsen og Alf Henriksen.

Gode ambassadører: Gjestespillerne Hilde Falch Martinsen og Alf Henriksen, med hunden Cava som alltid er med på golfrunden, forteller at de benytter enhver anledning til å skryte av Bamble Golfpark til venner og bekjente.

Paret bor i Oslo, og har hytte på Kjønnøya, bare noen steinkast fra Bamble Golfpark. Hytta har de hatt i mer enn 20 år, men det er kanskje først i de to senere årene de virkelig har fått øynene opp for det Bamble Golfpark kan by på.

Og at de to er viktige ambassadører for klubb og bane, er det ingen grunn til å tvile på.

Skryter til alle vi møter
For hytteeiere i dette området, er det jo et fantastisk privilegium å ha en så flott golfbane like i nærheten, mener Alf.

– Jeg er i hvert fall helt sikker på at hvis vi en gang skal selge hytta så vil nærheten til Bamble Golfpark garantert være et av de beste salgsargumentene i prospektet, humrer han.

– Vi benytter enhver anledning til å skryte av Bamble Golfpark til venner og bekjente, skyter Hilde inn. – Det er et godt aktivitetstips og et hyggelig alternativ til bading, soling og vanlige hytteaktiviteter. For mange hytteeiere er Bamble Golfpark, utrolig nok, fremdeles en skjult perle. Men når de først oppdager stedet, blir de fleste helt hekta, sier de to avslutningsvis.

PS! Fuglehunden Cava, som alltid er med på flighten, ser ikke ut til å ha noen innvendinger mot noe av det som er blitt sagt. I hvert fall kommer det ikke en lyd derfra under hele praten…

Del innlegg: